Timbang Rasa lah......

Assalamualaikum n Halo....
.
Salam isnin semua....2 hari bercuti macam nda sedar jak....hari ni start lagi minggu baru....dan lebih kurang 5 hari lagi semua umat Islam akan mula berpuasa selama sebulan.....ok sebenarnya mo update sikit jek ni...mo kongsi satu cerita kunun, kemarin lebih kurang dalam jam 3 petang gitu kami satu family keluarlah kunun mo pegi beli barang2...on the way pegi KK tu dekat dengan jambatan roundabout simpang DBP tu tengo keta depan punyalah slow...apahal ni sebelah kanan lagi tu....adalah dalam 2 bijik keta depan kami tu terpaksa potong menggunakan jalan sebelah kiri....tinggal satu bijik keta depan kami, keta Viva color merah...punyalah slow gilak....saya tengo meter nda sampai pun 40kmj.....ingatkan ketanya rosakkah atau drivernya seorang warga emas....kalau bilang P pun tidak juga.....saya memanjangkan kepala sedikit 'menyubuk' kunun kenapa keta depan tu slow betul.....rupa2nya drivernya seorang lelaki lebih kurang berumur 30-an, sedang siuuuukkkk bertelepon sambil satu tangan jak memegang stereng keta......saya bagitau hubby....hubby terus bunyikan hon...saya tengo lelaki tu terkejut sikilah tapi yang bikin panas macam dia tida tahu apa yang dia suda buat...masih juga dia bertelepon dan memandu perlahan sebelah kanan....kami malas mo sedarkan orang yang jenis tidak bertimbang rasa ni...terpaksa guna lorong kiri untuk memotong 'orang x sedar diri' tu....
.
Apa yang saya mo sampaikan kunu (eeehh macam mo berceramahlah pulak), kita sama2 guna jalan raya dan tahu undang2 yang patut di patuhi kan...bertimbang rasalah sikit...lorong kanan tu untuk memotong, kalau mo pandu slow macam kura-kura, ikutlah sebelah kiri..Kalaupun mo ada hal yg mesti gunakan telepon gunalah handsfree atau berhenti di tepi....tapi kadang2 ada juga kawan2 saya disekeliling (bukan menyindir sesapa) kalau di tanya napa bawa slow sebelah kanan, jawapan -> ikut suka hati akulah, aku bayar cukai jalan jugak !!!! emmm taulah ko bayar cukai jalan tapi pengguna jalan raya yang lain juga bayar cukai jalan dan tahu Undang-Undang...BERTIMBANG RASALAH....ok peace (^_^)

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment

Komen seikhlas hati ... Thanks!

Post a Comment (0)

Previous Post Next Post